Najnovije objavljene studije prema zdravstveno-nutricionističkim statistikama pomalo zastrašuju, pogotovo stanovnike mediteranskih zemalja.
Istraživanja su dokazala da usprkos uvriježenom mišljenju mnogih o zdravom življenju žitelja ovih zemalja, o prehrani koja obiluje super zdravim namirnicama te niskoj stopi oboljelih od srčano-žilnih bolesti i smrtnosti, zemlje Mediterana se danas ne mogu pohvaliti navedenim.
U doba u kojoj se prehrana temeljila na tzv. kretskoj dijeti, pretilost, povišeni krvni tlak i učestala smrt od infarkta bili su skoro pa nepoznati pojmovi. Ova prehrana temeljila se isključivo na velikim količinama povrća, mahunarkama, pšenici, maslinama i maslinovom ulju, grožđu, smokvama, kruškama, šljivama, bobičastom voću, gorkim bademima, medu, morskim plodovima i kvalitetnom crnom vinu.
Nažalost, zadnjih se desetljeća nažalost sve više napušta ovaj izvorni oblik prehrane te se sve više koriste jednostavni šećeri, zasićene masti i kofeinizirani te slatki napitci. Sjedilački način života, svakodnevni stres te brzorastuće cijene zdrave hrane, dovele su do potencijalne ugroženosti tradicionalne mediteranske prehrane.